Сумка-шопер-невід’ємна частина гардеробу сучасних дівчат. З нею можна відправитися на побачення, прогулянку з друзями або в офіс, а ще в шопері поміщається все необхідне — від великого ноутбука до улюбленої косметички. Більш того, модель не перший місяць знаходиться в списку трендів: вона відмінно вбудовується в будь-які наряди.

Однак багато хто носить шопер кожен день і не замислюються про те, що колись сумка використовувалася зовсім для інших цілей. Розповідаємо історію модного аксесуара, який став нашим незамінним помічником.

велика сумка з великою історією

Непросто визначити, з якого саме моменту починається історія шопера. Можна зануритися в глибоке минуле, адже зі схожими виробами ходили найдальші родичі сучасної людини. За часів первісного ладу теж використовували подоби сумок, в яких переносилися різні важливі предмети. Стародавні шопери виготовляли зі шкур тварин, а аналогом ручки служила палиця — її клали на плече.

Але справедливіше сказати, що перші шопери з’явилися в 40-і роки: вони прийшли на зміну компактним клатчам, в яких насилу вміщувалося все необхідне. Прекрасна половина потребувала більш практичною сумці, і рішення знайшлося.

строго одне призначення

Спочатку шопери були заміною неекологічним пластиковим пакетам. З аксесуаром було зручно ходити по магазинах, а ще такі сумки позбавляли від ризиків. Переповнений пакет міг порватися в самий невідповідний момент, в той час як шопери робили з міцної тканини. Модель стала вірним помічником в господарстві: сумки служили багато років, в них складали продукти та інші речі, корисні в побуті.

Форма шоперів була прямокутною або трапецієподібною — ще одна перевага, яка робила сумку дуже практичною. Правда, десятки років тому ніхто не уявляв, що модель зможе мати інше призначення: шопери брали виключно в магазин — звідси і назва сумки.

з сумки для магазинів в гарячу тенденцію

У 2007 році відбувся новий поворот в історії шопера: почалася британська кампанія із захисту навколишнього середовища, що закликає споживачів повністю відмовитися від поліетиленових пакетів. Стверджувалося, що жителі великобританії використовують близько 10 мільярдів пакетів на рік, а термін розпаду поліетилену становить приблизно 500 років. Спеціально для кампанії був створений шопер “i’m not a plastic bag”: він коштував 15 доларів. Хід вийшов вдалим-моделі швидко розпродали, і екологічний тренд підхопили відомі дизайнери.

Модні будинки також захотіли привернути увагу до актуальної проблеми, тому шопери почали з’являтися в колекціях багатьох відомих брендів — gucci, yves saint laurent, marc jacobs та інших. Пізніше тенденцію підхопили і зірки: екологічні моделі в свої наряди включали кейт мосс, джессіка білл і кіра найтлі.

остаточне зміцнення позицій

Йшли роки, затребуваність шоперів росла, а в останні кілька років екосумка перетворилася в невід’ємну частину мужскго і жіночого гардеробу. За роки популярності аксесуар навчилися вбудовувати в найрізноманітніші аутфіти-від вечірніх луків до повсякденних нарядів. Багато віддавали перевагу простим моделям без принтів і помітного декору: так шопер став маст-хевом для створення базового гардероба.

чому шопери-це знахідка?

По-перше, у таких сумок є незаперечні переваги: місткість, комфорт у використанні і лаконічний зовнішній вигляд. Але це далеко не головний плюси моделі. Як ми і говорили раніше, найчастіше шопери роблять з натуральних тканин (льону, бавовни), які не завдають шкоди екології. Сьогодні питання турботи про навколишнє середовище стоїть особливо гостро, тому шопер точно не зникне зі списку трендів і збереже лідируючі позиції.