Світ краси сьогодні розвивається стрімко і часом непередбачувано. Адже головні тренди тепер задають не виробники. Їм доводиться підлаштовуватися під вимоги споживачів і реагувати на соціокультурні зміни в суспільстві. Придбати деякі модні штучки ви зможете за посиланням на сайті. Деякі з описаних в цьому матеріалі явищ в нашій країні поки не прижилися в силу об’єктивних обставин. Тим цікавіше буде дізнатися про них і приміряти на себе.

ШКІРА НА ДІЄТІ

Дай волю маркетологам, ми б щодня наносили на шкіру десять різних кремів-сироваток. Зрадівши тому, що в неспішній Азії за шкірою споконвіку доглядали довго і вдумливо, кілька років тому марки звели цю традицію в ранг тренда. І завалили нас пресивороткамі, маслами, лосьйонами, захисними продуктами, які слід наносити один за одним, не забуваючи про класичні креми з сироватками. Платити за цю дружну компанію доводиться чимало. Але ура! Таке тринькання більше не актуально. Пости в соцмережах від косметологів і beauty-любителів закликають до аскези у догляді. Їх аргумент: клітини здатні поглинути лише певну кількість речовин. Решта, навіть найдорожчі і потрібні, залишаються не при справах. Це в кращому випадку. А в гіршому-провокують невдоволення шкіри, яке проявляється свербінням і висипаннями. Тому такі недавні тренди, як мультимаскінг, десятиступінчастий догляд і п’ять beauty-процедур на тиждень, відправлені у відставку. Шкіру актуально тримати на дієті, урізуючи її раціон до мінімуму. Під хештегами #skindiet і #skipcare користувачі викладають не тільки корисну їжу, але і фотографії beauty-продуктів, які замінили їм весь арсенал, а також фото туалетних столиків до і після примусового детокса. На перших-величезна кількість коштів. На других-сумна пустеля: пінка для вмивання, тонік та крем. Зметикувавши, що і тут можна нажитися, марки налагодили випуск універсальних крем-сироваток, масельних лосьйонів, бальзамів «для всього». А також повернули з недовгого забуття ВВ – і СС-кошти.

ЧИСТА КРАСА

Наступний тренд-clean beauty. Засоби без парабенів, сульфатів, мінеральних масел і векоупаковках вийшли навіть у люксових брендів. Хоча фахівці запевняють, що та нікчемна концентрація, в якій ці нібито сумнівні речовини містить косметика, абсолютно нешкідлива, споживча фобія все одно зростає. «Коли люди дізнаються, що продукт не містить парабенів або сульфатів, то заспокоюються і навіть не намагаються з’ясувати, чим їх замінили, — журиться президент Куртен-Кларанс. – А серед природних інгредієнтів є і отрути. Іноді Заміна парабенів тільки погіршує справу. Наприклад, деякі марки використовують мед як консервант. Цей продукт може зберігатися вічно. Навіть знайдений в Єгипетських гробницях, він придатний до їжі. Але мед-алергенний продукт. І його реакція з іншими інгредієнтами на шкірі непередбачувана”. З Крістіаном Куртеном повністю згоден і іменитий американський дерматолог Ніколас Перрікон, творець власної марки Perricone MD. Він запевняє, що оптимальна кількість натуральних компонентів у формулі — 20 %. Більше-безглуздо. Що стосується екопакувань, то в умовах проблем переробки сміття в Росії вони поки не сильно можуть змінити ситуацію. Зате в інших країнах екоакції йдуть повним ходом. Порожні баночки і флакони можна принести в магазин, щоб наповнити їх знову, подбавши про природу і заощадивши бюджет.

ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ

Ще одне прогресуюче явище — скынтеллектуали. Цього звання удостоїлися косметичні всезнайки. Ті, хто пильно стежить за будь-якими явищами в світі краси, досконально вивчаючи склад і можливості новинок. Вони в курсі всіх тенденцій, пліток і страшилок. Усвідомлено користуються косметикою і гаджетами. Готові годинами екзаменувати консультантів, сперечатися на форумах і в коментарях з будь-якого питання. Скінтелектуали витрачають колосальні суми на нові гаджети, кошти, процедури. Саме вони формують сьогодні громадську думку. А значить, і тенденції. Адже не секрет, що департаменти з розвитку брендів активно беруть до уваги інтернет-віяння. Але серйозний недолік скінтелектуалів – їм хочеться знайти підступ, викрити бренд у шкідництві або підхопити і розтиражувати черговий компромат. ДО РЕЧІ, згадана істерика з парабенами багато в чому лежить якраз на їх совісті. І все ж здорово, що завдяки їм beauty-користувачі сьогодні стали набагато досвідченіше і просунутіше. А деякі міфи і страшилки жваві, я сподіваюся, назавжди.

Апаратні методики вирвалися за двері кабінетів краси. Очищаючі, масажні, антицелюлітні, протиугрові та інші гаджети стали важливою частиною арсеналу beauty-користувачів. Особливо в азіатських країнах. Японські та Корейські магазини рясніють такою кількістю приладів, що очі розбігаються. Правда, до якого місця прикладати половину з них, Європейський Користувач не здогадається. Наприклад, як вам еспандер для рота? Він допомагає прибрати носогубну складку і підтягнути овал. А силіконове кільце від набряків ніг? Одягаєш його на ікру і переміщаєш по ній після навантаження. Але це все механічний примітив. Передові домашні гаджети зроблять все без ваших зусиль. Очистять пори, знімуть напругу з очей і шиї, підсушать вугрові висипання прицільним променем лазера, підтягнуть шкіру ультразвуком, міостимуляцією або вібраційним масажем. Особливу ставку сьогодні виробники роблять на LED-гаджети, які відновлюють шкіру за рахунок впливу світла. Правда, коштують такі агрегати чимало. Тому в нашій країні знову-таки шаленим попитом не користуються. Парадокс: ми готові викласти 3 000 грн за баночку просунутого крему, а ось купити за ті ж гроші апаратний масажер або світлодіодну лампу для боротьби з акне скупимося. Тому і вибір “приладів краси” у нас мізерний, ніж на Заході.