При слові» бродвей” в кожному з нас прокидається почуття чарівного трепету перед самим видовищним видом акторського мистецтва — мюзиклом. Незважаючи на закриті кордони і локдаун, доторкнутися до великої історії кохання і політики, розказаної за допомогою музики колишніх членів шведської поп-групи abba бьорна ульвеуса і бенні андерссона, в мюзиклі «шахи» можливо і зараз. Другий сезон постановка проходить в стінах театру мдм, працюючи в режимі повної безпеки.

На сцені непросту історію про любов до жінок, справу свого життя і батьківщину розповідають анастасія стоцька і кирило гордєєв. Тут блищать зірки кращих російських мюзиклів: юлія іва, анна гученкова, олександр маракулін та інші.

Основа сюжету мюзиклу “шахи” — суперництво двох видатних гросмейстерів на тлі протистояння між двома наддержавами-срср і сша. Велика гра, де для когось перемога-це сенс життя, а для когось любов є великим сенсом. Непростий вибір, який героям належить зробити, проживається на сцені з максимальною реалістичністю за допомогою декорацій і музики, створених спеціально для цієї постановки.

анастасія стоцька розповіла про роль своєї героїні в житті гросмейстерів:

— моя героїня флоренс вассі відчайдушно і щиро любить, захищає і відстоює американського шахіста фредді трампера. Для неї важливі професійні моменти, вона дуже чітко розділяє, де робота, а де любов. І вона до останнього, навіть розуміючи, що вже не буде з фредді, відстоювала його, підтримувала і виконувала свою роботу. І шалено любила цю людину, безумовно, і захоплювалася ним як шахістом. Але довго перебуваючи в стані, коли тебе морально знищують, флоренс розуміє, що зараз настав критичний момент (точка неповернення), коли він вдарив в найболючіше місце, і вона просто говорить «стоп» і йде.

Ця сильна жінка, що обертається в певних колах, знову зустрічає і закохується в шахіста, генія. Але і для нього першорядна гра. Флоренс хочеться чоловічого плеча, захисту, любові. Життя триває, і моя героїня сподівається, що попереду її точно чекає щось хороше. Хоча мені здається, що фредді, опинившись в подібній історії, волів би любов, жінку, на відміну від сергієвського. Але можу помилятися. Тут немає правих і винних. Кожен вибирає сам, який хід зробити.

анастасія стоцька про своє ставлення до мюзиклів в росії:

— я люблю мюзикл-це мій улюблений жанр. Першим мюзиклом, який я побачила в росії, був “метро”, я була на ньому 12 разів! моя любов до мюзиклів, напевно, почалася трохи раніше: я дивилася музичні фільми з лайзою міннеллі і барброю стрейзанд. Я шалено щаслива працювати в такому проекті, як»шахи”. Мої найяскравіші ролі були в мюзиклах chicago, «співаючі під дощем», в якому я вперше зіграла характерну героїню, в мюзиклі zorro, в напівмюзиклі «комедія про те, як банк грабували», де я постала в абсолютно новому образі для себе, і в «дуже смішний комедії про те, як шоу пішло не так», яка вже у вересні знову буде показана на сцені театру мдм ексклюзивним блоком з 7 вистав.

Мюзикл «шахи» дозволив мені акторськи по-новому розкритися і заспівати такий складний матеріал, в який ти заново закохуєшся з кожним прослуховуванням. Хочеться, щоб мюзикли розвивалися, а держава підтримувала цей жанр, щоб вкладали гроші в розвиток мюзиклів в росії, щоб приїжджали зарубіжні експерти з майстер-класами, передавали знання педагогічним складам вузів, щоб жанр розвивався, щоб люди розуміли специфіку жанру, пізнавали його.

Мюзикл як жанр прекрасний і доступний. Музикою легше донести до глядача весь драматизм сценічних відносин, передати почуття персонажа, змусити співпереживати йому. У музиці вже є драматургія. У драматичному спектаклі один і той же текст можна інакше кожен раз зіграти. А мюзиклові арії сприймаються найчастіше приблизно однаково.